14 czerwca, 2014

Siemię lniane na włosy - jak nakładam i co mi to daje?

Siemię lniane zyskało już sławę jako sprzymierzeniec zdrowych i lśniących włosów.
Jako włosomaniaczka również stosuję to cudo od czasu do czasu jako maseczkę nawilżającą i wygładzającą moje włosy.


Co nam to daje?

- wygładza i nawilża włosy
- przywraca blask i gładkość'
- włosy są gęstsze i zdrowsze
- ma właściwości powlekające i osłaniające
- nałożony na skórę głowy łagodzi podrażnienia
- chroni końcówki przed uszkodzeniami, zapobiega ich rozdwajaniu


Jak przygotowuję siemię lniane na włosy?

1. Garść ziaren zalewam szklanką wodą i podgrzewam przez ok. 10-15 minut.



2. Podczas wrzenia, ziarenka puszczają charakterystyczny żel.



3. Przecedzam przez sitko ziarenka od żelu. 



 4. Czekam aż żel który uzyskałam przestygnie.


 

 5. Następnie nakładam na umyte wilgotne włosy, które spinam żabkami, nakładam czepek foliowy i owijam głowę turbanem. Chodzę z maseczką ok. 30 min. po czym ją spłukuję i daję włosom naturalnie wyschnąć.




A Wam służy siemię lniane?


10 komentarzy:

  1. Nigdy nie stosowałam, ale zachęciłaś mnie. Na pewno wypróbuje :)
    A tobie pomaga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie pomaga :-) Włosy są wygładzone i zdrowo wyglądają.

      Usuń
  2. Nie znałam siemia lnianego od tej strony, ale koniecznie muszę wypróbować takiej "maseczki"
    ____________________________________________
    http://rozowyswiatmarthe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. używałam siemienia jako płukankę i jakoś nie podobał mi się efekt jaki dawał bo włosy były szorstkie,suche :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam że jeszcze nie próbowałam chociaż od dawna mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bez żelu lnianego nie mogę żyć już chyba od dwóch lat. Nie ma nic lepszego do ukłądania kręconych włosów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawy sposób wykorzystania siemienia niezmielonego...

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda by było nie sprawdzić twojego sposobu. Trafiłam na blog dość przypadkowo jednak widać, że prowadzisz go z pasją i zajrze tu na pewno nie raz i nie dwa jeszcze )

    OdpowiedzUsuń