28 sierpnia, 2013

Wcierka z kozieradki.

sklep zielarski - cena ok. 3 zł.


Popularność kozieradki na blogach przekonała mnie do wypróbowania jej na własnych włosach:-).
Przeciwdziała wypadaniu włosów i chociaż z tym nie mam akurat za dużych problemów, 
to liczę na jej pomoc w kwestii przyspieszenia ich porostu.

Jakie jest działanie kozieradki?

W kozieradce znajdują się alkaloidy, steroidalne saponiny, cholina, lecytyna, witaminy A, B i C oraz sole mineralne i substancje śluzowe. Wpływa ona pozytywnie na pobudzenie stref rozrodczych włosów poprzez zdolność pobudzania syntezy białek, zwiększenie stężenia hemoglobiny oraz liczby erytrocytów we krwi, a tym samym powstrzymuje wypadanie włosów.

Przygotowanie naparu.


Jedną łyżeczkę kozieradki (widok na zdjęciu powyżej) wsypuję do kubka i zalewam wrzącą 
wodą 3/4 szklanki. Następnie parzę pod przykryciem. Gdy wystygnie, przelewam napar do buteleczki z odpowiednim aplikatorem, który ułatwi nam rozprowadzenie kozieradki na skórze głowy (w moim przypadku jest to buteleczka po odżywce Gliss Kur).

Płyn przechowywać max. tydzień w lodówce






 Jak stosować?

1. Możecie wcierać napar w skórę głowy min. godzinę przed każdym myciem, następnie umyć włosy i zastosować odżywkę tak jak zwykle.
2. Kolejnym sposobem jest wtarcie kozieradki u nasady w umyte, osuszone ręcznikiem włosy. Wykonujemy przy tym delikatny masaż skalpu i suszymy włosy jak zawsze. Kozieradka nie powoduje przetłuszczania się włosów, może je nawet ograniczyć. Ja preferuję jednak sposób nr 1:-).

Kurację kozieradką zamierzam stosować przez najbliższy miesiąc. Zobaczymy, jaki przyrost włosów odnotuję przez ten czas:-).
I jeszcze jedno - nie dajcie się zaskoczyć specyficznemu zapachowi - coś w stylu przyprawy maggi :-)

 

13 komentarzy:

  1. mnie też kusi kozieradka i mam silne postanowienie wypróbowania jej we wrześniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zamierzam zaparzyć pierwszy raz i wypróbować, bo rano zostawiłam pod prysznicem dwie garści włosów. ja i moje włosy nie przepadamy za jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy potem jak się ją już wetrze na umyte włosy to płukać czy nie

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie takie blogi, będę polecac kazdemu!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe i inspirujące wpisy tak trzymać

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się czyta twoje wpisy

    OdpowiedzUsuń
  8. Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń