20 sierpnia, 2013

Jak powinny wyglądać końcówki naszych włosów?




Zacznijmy od budowy włosa, który składa się w około 80% z protein, 10-15% z wody, w 5-10 % z pigmentów, minerałów, lipidów. Proteiny tworzą we włosach keratynę.


Wraz ze wzrostem włosy podlegają coraz większym obciążeniom. Ich naskórek ulega erozji. Następuje utrata międzykomórkowego materiału wiążącego, a włos staje się łamliwy i bez połysku. Jeżeli utrata elastyczności i trwałości ulega nasileniu, włos traci swą spójność.

Włos rozszczepia się i ulega podziałowi na włókienka

Pielęgnacja zmniejsza niekorzystny wygląd włosów z rozszczepionymi końcówkami. W wyniku wygładzenia powierzchni włosów ułatwione zostaje rozczesywanie.

Ponieważ włosy są martwe, jakiekolwiek uszkodzenia ich struktury spowodowane np. nieodpowiednim czesaniem, są niestety nieodwracalne. Z czasem pod wpływem szkodliwych czynników zewnętrznych, stopień zniszczenia włosów pogłębia się, aż do momentu, kiedy nadwyrężone końcówki zaczynają się rozdwajać. 

Co możemy w tej sytuacji zrobić?
  • Najważniejszą rzeczą jest odpowiednia pielęgnacja włosów obejmująca stosowanie odżywek. Taka pielęgnacja nawilża łodygę włosa i zapobiega nadmiernemu tarciu włosa przy czesaniu. W ten sposób uchronisz swoje włosy przed postępującymi uszkodzeniami łusek i nie dopuścisz do rozdwajania końcówek.

  • Ponieważ mokre włosy są szczególnie podatne na zniszczenia mechaniczne, starajmy się nie szarpać ich ani nie rozczesywać zbyt gwałtownie. Wykonujmy te zabiegi dopiero po wysuszeniu włosów. W ten sposób dodatkowo zmniejszamy ryzyko ich uszkodzenia. 

  • Pamiętajmy o tym, że włosy regularnie podcinane są zdrowsze i szybciej rosną. Więc, jeżeli chcecie mieć długie lśniące włosy nie zapuszczajcie ich bez końca. Włosy nie podcinane i z rozdwojonymi końcami rosną dużo wolniej niż włosy zdrowe. 
    (to zdecydowanie najtrudniejszy dla mnie paragraf - długo nie chciałam zniszczonych końców podcinać, bo wychodziłam z założenia, że skoro zapuszczam, to szkoda mi je skracać...ale teraz już zrozumiałam swój błąd :-)) 
  • Duży wpływ na wygląd i kondycję naszych włosów ma regularne dostarczanie im niezbędnych witamin i minerałów. Pamiętajmy zatem o diecie bogatej w te składniki. 

    A oto przykład zdrowych końcówek

 oraz tych rozdwojonych


A tutaj widok moich końcówek, którym wprawdzie do ideału jeszcze daleko, 
ale ich stan i tak jest już o niebo lepszy :-)



9 komentarzy:

  1. U mnie też jeszcze nie jest idealnie :)
    zapraszam też do mnie na rozdanie, do wygrania m. in. coś dla włosomaniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często widzę dziewczyny z naprawdę długimi włosami ale z tak fatalnymi końcówkami :( ja swoje podcinam 2 razy w roku od kiedy zapuszczam. Obowiązkowo niedługo cięcie po lecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam bardzo długie włosy i obcinam końcówki 4 razy w roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja podcinam regularnie raz na kwartał i używam maski o nazwie 5 działań z serii B,app i jest fajny efekt

    OdpowiedzUsuń
  5. a jaką szczotkę do włosów używać?

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń