11 lipca, 2013

Pierwsze zmiany i aktualna pielęgnacja.

W chwili obecnej, ograniczyłam używanie szamponów z SLS - są to związki chemiczne, powodujące lepsze pienienie się produktu do którego są dodawane. Mogą powodować przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, podrażniają skórę, powodują świąd i wypryski. Myję nimi jedynie skalp i to raz w tygodniu. 

Całą długość włosów myję odżywką wygładzającą z Joanny, która zawiera sporo silikonów, więc powinna dobrze sprawdzić się na zniszczonych i sianowatych włosach,

w drogeriach - cena ok. 8 zł.
Natomiast skalp szamponem L'Biotica Biovax - intensywnie regenerujący szampon do włosów zniszczonych, nie zawiera substancji drażniących,

cena w aptece ok. 17zł.


Na noc idę spać z olejkiem kokosowym na włosach - tak tak, zaczęłam przygodę z olejowaniem włosów, która potrafi podobno zdziałać "cuda".  Na to czepek foliowy, turban - żeby włosy pod wpływem ciepła lepiej wchłaniały to, czego im potrzeba.

sklep zielarski - 18 zł.

Efekty?
Raczej za wcześnie, aby o nich mówić.
Z tego zestawu jednak najmniej odpowiada mi odżywka - dość mocno obciążała moje włosy, dlatego obecnie stosuję ją jedynie do ich mycia.
Szampon złagodził swędzącą skórę głowy - a z tym mam niestety kłopot, którego nawet jeśli się pozbędę, to z czasem wraca :-)
Olejek kokosowy - piękny zapach, który poprostu uwielbiam! Liczę na niego i wierzę, że zdziała te cuda o których wspominałam.
Póki co widzę, że  ciężko poskromić moje zmęczone rozjaśnianiem i dekoloryzacją, porowate włosy.
Ale jestem pełna nadziei, że to się niedługo zmieni!




To związki chemiczne powodujące lepsze pienienie się produktu, do którego są dodawane. Powodują przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, podrażniają skórę, wywołują świąd i wypryski. - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/#sthash.2VQDXiFp.dpuf
To związki chemiczne powodujące lepsze pienienie się produktu, do którego są dodawane. Powodują przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, podrażniają skórę, wywołują świąd i wypryski. - See more at: http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/#sthash.2VQDXiFp.dpuf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz